Edinburgh

I lördags åkte jag och min host-mom Anna in till Edinburgh. Hon skulle träffa en vän och sa att om jag ville kan jag åka med henne fram och tillbaka. Så innan hon träffade sin vän visade hon mig lite så jag visste vart jag skulle och så. Hon kan ju staden med tanke på att hon har bott där i sammanlagt 8 år.
 
Sen skiljdes vi åt och jag gick runt i lite affärer. Hittade dock inte till Primark, men sen när jag tittade på en korta upptäckte jag att om jag hade följt samma gata ungefär 100 meter till så hade jag hittat det, men iallafall.
Ångrar dock att jag inte köpte skinnjackan (eller aa plast är det ju) inne på H&M. Kostade bara 30 pund. Det är faktiskt inte mycket, men i mitt huvud var det det just då. Hittade också ett par assnygga skjorts inne på New Look, vet inte varför jag inte köpte dom...
 
Blev till slut bara en kofta från H&M (nya favoriten), trosor från New Look (as sköna) och en ögonskuggs palett från the body shop. Självklart älskar jag the body shop lika mycket här som i Sverige. Blev till och medlem där igen. Man måste tydligen vara medlem i varje land för att få bonus. Fick en liten body butter på köpet då. SCORE!
 
Igår gjorde jag inte alls mycket, gick inte upp förrän vid 3 och sen hängde jag bara lite med familjen och efter middagen gick jag en sväng upp på bergen. Det är ju inte berg, men jag tycker de är för stora för att bara kallas kullar. Så det får bli berg helt enkelt. Tog med en bok upp. Det finns hur mycket bänkar som helst så jag satt där i kvällssolen och läste. Sen vandrade jag tillbaka på någon av de hundratals stigarna som finns. Tog en sväng in till town square och köpte choklad och något supergott Haribo godis som jag aldrig sett i Sverige. Hur gott som helst.


På den bänken satt jag och läste. 

Daniella 🌙 skriver:

Ett tips: lush är nästan hälften billigare i uk med! eftersom de görs där lägger sverige på jättemycket pengar pga frakt och sådant.

Dragana skriver:

Åååååååh låter ju så sjukt mysigt bajskorven <3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar