Lång dag

Är så död just nu.

Varit en så in i helvetes lång dag. Upp vid åtta och göra frukost med barnen. Sen städa och fixa grejer till picknick, få på barnen kläder och sen klä på mig själv. Bara det tog nästan 3 timmar. Men sen kom vi äntligen iväg på vår picknick. Självklart ska lilltjejen ramla och slå sig, bli livrädd för en hund och skrika halvt ihjäl sig. Den tjejen vet fan hur man skriker. Det är så högt och så ljust att det lika väl kunde varit en visselpipa.


The Hainings Estate - ett gammalt förfallet hus som förr ägdes av en svinrik man som vid sin död skänkte det till kommunen. Nu får vem som helst gå dit och hänga.

När vi äntligen kommit. Efter en ganska lång promenad tillbaka från the Hainings Estate, där grabben förövrigt hela tiden gått 2meter bakom mig istället för framför, tog vi det lugnt i någon timme, eller iallafall dom. Jag fixade och donade ett tag. Sen kom grabbens kompis och hand mamma. Super trevlig. Så medan som cyklade runt och lekte rövare stod vi och pratade. Och jag kan inte säga hur skönt det var att ha ett samtal med en annan människa själv utan att Anna och Iain var med. Tycker om dom jätte mycket men man slappnar av på ett annat sätt för det är bara mig de kan prata med.

Anyways, efter dom hade åkt hem fick barnen leka ett tag till medan jag påbörjade middagen. Hade tänkt göra lite lasagne. Fast det var lite svårt när barnen hela tiden skulle bråka. Så tillslut satte jag dom vid bordet med massa färg och papper och penslar. 

Men jag är alltså helt död nu. Orkar typ inte änns ställa mig upp. Det kanske inte låter som mycket, hade jag varit själv hade det varit a piece of cake. Men allt tar så himla mycket längre tid när barn är med i bilden.


Dör lite på utsikten överallt. 




Hur jag hann fläta håret idag vet jag inte.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar