Up in the hills

Bestämde mig igår kväll för att utforska selkirk lite. Så jag gick först in till town square, vilket var lite närmare än jag trodde tog bara 5 minuter att gå. Gick in i en av affärerna och köpte en påse skittles och en Cola innan jag fortsatte vandra. 
Visste inte riktigt vart jag skulle gå så jag bara gick längs någon väg och sen svängde in på någon random väg. Hamnade till slut vid Selkirk high school och Argos (Lill-tjejens lekgrupp). Båda ligger precis vid parken och någon minut ifrån alla kullar och inte alls långt ifrån huset.
Men jag hade inte varit ute så länge så jag gick vidare längs en av stigarna som Iain har visat mig och gick förbi en stor dam som vanligtvis är fylld med änder och svanar. Men såg bara två änder och en svan. 
Fortsatte en ganska bra bit upp längs massvis med olika stigar. Gick förbi massvis med små kaniner och stod en halvmeter ifrån en rådjur vid ett tillfälle.
Hamnade ganska långt upp och såg inte längre den lilla landsvägen tillbaka till Selkirk. Men tog mig till slut tillbaka.
 
Men på denna landsväg går jag i min egna lilla värld och så rundar jag en skarp kurva. Precis framför mig hoppar ett rådjur över stenmuren och samtidigt som jag ser den ser den mig och båda liksom fryser till och jag ser paniken i denns ögon när den flyger förbi och fort som fan hoppar över muren på andra sidan.
 
 





Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar