Veckan i London

Långt inlägg!!

Kom som sagt dit på tisdagkvällen efter 14timmar i antingen bil eller buss. Vad som hände den kvällen skrev jag tidigare. Jag och Emma hittade inte varandra och sen gjorde vi det och gick ut och åt. 

Onsdag:
Emma hade fått ledigt på morgonen både onsdag och torsdag så vi båda sov ut lite. Träffade sedan Malin, Lisa, Elsa, Matilda och Amanda på Bills och åt frukost. Efter det gick vi runt i lite affärer. Köpte en bok, ny plånbok och några nagellack och ett nytt favoritläppstick som jag använder varje dag numera. 
Vi åkte sedan hem för att hämta barnen från skolan och tog det lugnt ett tag. Jag ringde till Olivers fish and chips och bokade ett bord till oss på kvällen så vi tog bussen dit runt 6-tiden. Spenderade resten av kvällen där.







Torsdag:
Vi gick upp tidigt, eller ja vid 9, och tog oss in till Oxford street för att shoppa lite. Tunnelbanan in, några timmar på forever21 och andra affärer. Efter detta köpte vi mat på wook to walk, himmelskt gott! Turen var på vår sida och Mattias smsade Emma och sa att han kunde hämta barnen, så vi behövde inte stressa något. Vi åkte hem och bytte om innan vi åkte till Clapham för att träffa Lisa och Bella och äta på gourmet burger kitchen.





Fredag:
Jag sov ut lite medans Emma lämnade barnen i skolan. Sen åkte vi till richmond, fikade på costas och träffade Lisa och Malin i Barnes för att besöka affären totally swedish. Vi tjöt allihopa som små barn när vi kom in och såg all svensk mat! 
Jag, Emma och Lisa skiljdes efter det från Malin och åkte tillbaka till Kew (där Emma bor) och hängde där tills det var dags för oss att hämta barnen. På kvällen gjorde vi tacos och åkte sedan till camden och träffade Bella och den andra Emma. 





Lördag:
Första morgonen vi inte gick upp tidigt. Kan ha att göra med att vi inte kom hem från camden förrän 5 på morgonen. Så vi gick inte upp innan halv ett tror jag. Åkte till Oxford street bara för att köpa wook to walk och satte oss i Hyde Park för att äta upp det. Åkte sedan tillbaka till huset, Emma sov en stund och jag gick till affären en sväng och fixade mig inför kvällen när vi skulle träffa Lisa, Malin och Matilda i Clapham. Efter det åkte vi faktiskt också för att träffa dom. Och det var så roligt, dansade som om ingen annan såg och bara hade det trevligt. Så också ett slagsmål.




Söndag:
Vi bara tog det lugnt, åkte till Ikea, åt köttbullar, sjöng julsånger och hade det fantastiskt trots att vi var så gott som döda. Förutom det gjorde vi ingenting. Jag packade ihop mina saker och förberedde mig för min långa resa på måndagen.





Måndag (resan hem):
Tog tunnelbanan själv från kew till Victoria station. Därifrån tog jag mig till bussen och sen satt jag på bussen i 10 timmar ungefär och mötte sedan Iain i Edinburgh och åkte med honom hem. Hände egentligen ingenting speciellt under hela dagen. Däckade i min säng vid halv tio och var stendöd tills det var dags att gå upp och jobba i tisdags.

zeb skriver:

Låter som en härlig resa :) Kul med ikea haha!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar