vattenkrig och rymlingar

Så de här två senaste dagarna har varit lite tuffare än innan. Lite mer fights med barnen. Igår var det Albin som bråkade. När vi gick hem från skolan sprang han iväg i förväg som vanligt. Han springer en bit sen stannar och väntar till jag och Anita kommit ikapp. Den första biten stannar han ganska nära för det är vid stora vägen och han försvinner lätt bland alla som är påväg hem från skolan. Men den här gången sprang han iväg längre än vad han fick och lyssnade inte när jag ropade. När jag tillslut fick tag i honom sa jag att han skulle gå jämte mig, vilket han inte heller gjorde. Så då sa jag att han fick hålla min hand resten av vägen hem, vilket var tortyr för honom för han grät och skrek hela vägen hem. Sen blev det värre när jag sa att han inte fick titta på Spider-Man och han bara fick titta på vad Anita ville. Men idag var det bättre. 

Idag var det vattenkrig i badrummet som gällde istället. Dom skulle tvätta händerna och så hörde jag bara Albin ropa nej Anita du får inte göra så. Men han sa det bara en gång så jag trodde hon slutade, sen hörde jag ett plask. Gick in och båda var dyblöta. Så då fick dom inte se på tv förrän efter maten, vilket dom förstod men var lite sura över. Det var bara Anita som blev arg när Anna sa samma sak när hon kom hem. 

Men det är bra ändå. Dom är helt underbara när vi leker och skojar och alla är på bra humör. 





Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar